עו"ד בסרגליק על הסדר הטיעון שמוצע לדרעי: "התערבות פוליטית"

מהדורת הבוקר No Comments on עו"ד בסרגליק על הסדר הטיעון שמוצע לדרעי: "התערבות פוליטית"

עו"ד אייל בסרגליק בשיחה עם 'קול חי': "ההצעה של הפרקליטות לדרעי היא התערבות פוליטית. אבל שילוב הראיות, חלוף הזמן וההנחה שעושים לו בהצעה נדיבה של פרישה לזמן קצר מהכנסת, הייתי ממליץ לו לקחת את ההסכם עם הפרקליטות"

אריה דרעי צילום: פלאש 90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר חסל בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: פלאש 90

יו"ר הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין, עו"ד אייל בסרגליק שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר, על הסדר הטיעון שהציעה הפרקליטות ליו"ר ש"ס, אריה דרעי: "זה היה התיק הראשון של מנדלבליט כשהוא נכנס לתפקידו, זה התחיל בתרועות רמות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון. ואז ב-2018/2019 מנדלבליט התעלם לחלוטין מהמלצת המשטרה ובסוף נעשה שימוע די זריז על עבירות מס".

"שלא נטעה", מבהיר בסרגליק "עבירות מס הן עבירות חמורות אבל הקונסטרוקציה הזאת אומרת שהפרקליטות כנראה לא ממש חושבת שהעבירות הללו הן עבירות חמורות ומנגד ההצעה של הפרקליטות באופן די הזוי, היא הצעה פוליטית. 'תפרוש ותוכל לחזור במערכת הבחירות הבאה'".

לדבריו "זו סוג של התערבות פוליטית של הפרקליטות. דרעי לא דיבר על נושאים שקשורים למשפט תקופה ארוכה. הוא מתרחק מזה כמו מאש".

הוא נשאל מה הסיכוי שבית משפט לא יאשר הסדר טיעון שכזה: "הפסיקה של בתי המשפט היא שמתערבים בהסדרי טיעון רק במקרים חריגים וזה לא המקרה", ענה בסרגליק.

הוא הסביר את המשמעות במקרה של אזרח רגיל: "ככל שהפרקליטות מתעקשת לנהל תיק כזה, עד מיליון שקל אפשר בהחלט להגיע לכופר אבל במקרה הזה כשיש אלמנטים של מרמה והתיק מגיע לבית המשפט – העונש נע בין חצי שנת עבודות שירות לשנתיים מאסר. דרעי נמצא אי שם באמצע בין עבודות השירות לשנת מאסר ולכן עדיף לו לקחת את ההסכם הזה".



0 תגובות